Zo werkt je blog voor jou

Bloggen is cool, creatief en het ideale middel om je lezers keer op keer weer terug naar je website te leiden. Je blog is je eigen platform om te laten zien wat jij belangrijk vindt en waar jij verstand van hebt. Met een reactiesysteem kunnen je bezoekers meteen hun mening en aanvullingen achterlaten, waardoor je interactie en communicatie hebt. En laat die communicatie nou essentieel zijn voor het succes van je (bedrijfs)website!

Door: Marieke Uiterwaal

Een website met aantrekkelijke homepage, overzichtelijke dienstenpagina, persoonlijk stukje over je bedrijf of jezelf en een duidelijke contactpagina is een goed begin. Toch wil je een plek om meer van jezelf te presenteren. Die plek is je blog. Hier laat je met regelmaat je actuele kennis zien. Je licht speciale producten van je bedrijf uit of brengt je lezers op de hoogte van het laatste nieuws in je vakgebied. Lees hier hoe je je eigen blog begint. Het mooie is: op gezette tijden is er steeds weer iets nieuws te lezen. Als je kwaliteit hoog is en je onderwerpen interessant, dan blijven je lezers terugkomen. Dat is weer goed voor je bezoekersaantal.

Blog, SEO en andere mooie zoektermen

Hoe belandde je op deze pagina? Misschien heb je de zoekterm ‘blog’ gegoogeld, gecombineerd met termen als ‘voordelen’, ‘SEO’ of ‘zoekmachines’. Gelukkig hebben we een pagina – deze –  waarop Google die woorden in overvloed vindt. Hoe meer pagina’s over hoe meer onderwerpen in jouw aanbod, hoe groter de kans dat Google lezers naar jouw blog op jouw website dirigeert. En nu je lezers hier toch zijn, kun je hen weer doorverwijzen naar andere pagina’s binnen jouw website of dienstenpakket die ze niet mogen missen.

Drijf boven in zoekmachines

Er zijn meer aspecten van een blog waar zoekmachines dol op zijn. Hier vind je het verlanglijstje van de hogere machten zelf. Google toont graag websites waarop regelmatig nieuwe content verschijnt – zoals nieuwe blogposts! Door regelmatig nieuwe onderwerpen op je blog te zetten – het liefst doorspekt met de favoriete zoekwoorden van je doelgroep – blijf je bedrijven die zo’n blog niet hebben voor. Het werkt nog beter wanneer je op Facebook, Twitter of LinkedIn een aankondiging maakt van nieuwe posts. Dit zijn namelijk allemaal links naar jouw website. Ook die ziet Google graag. Een link naar jouw pagina is in de ogen van zoekmachines een populariteitsstem voor jouw website. Bovendien geef je je volgers op social media zo leuke nieuwe content om naar uit te kijken. Ten slotte kun je op je blog nog interne links kwijt naar andere pagina’s op jouw website, waarvan jij vindt dat je lezers ze moeten zien. Let maar eens op:

Wil jij ook een eigen blog op je website, maar twijfel je nog aan je creativiteit en je taalvaardigheid? Neem contact op met Lettergeniek en we tikken het voor je.

Vergelijkbare berichten

Geef een reactie