Content hub marketing

De blogger op je content hub: zó bereik je jouw doelgroep

Een content hub is de actuele media magneet voor je marketingcampagnes. Content hub? Precies. Het is voor de meesten een nog moeilijk te bevatten begrip. Een hub is een centrum, de plaats waar alles bij elkaar komt. Je trekt via deze plek bezoekers aan door interessante inhoud te plaatsen in allerlei vormen. In dit blog lees je meer over de term content hub en waarom bloggers onmisbaar zijn voor je content marketing.   

Door: Leora Limborgh

One hub to rule them all

Een content hub is een soort database over een bepaald thema voor een bepaalde doelgroep, in de vorm van een website. Je doel is niet om je producten te verkopen, niet direct, maar om een vertrouwensband op te bouwen met je klanten. Neem als voorbeeld de website vvvzuidlimburg.nl. Op deze content hub is te vinden wat je allemaal kan doen in Zuid-Limburg, welke hotels ze aanraden en welke activiteiten ze aanbevelen. Verder kan de bezoeker leuke stukjes lezen van verschillende bloggers. Elk onderwerp heeft iets te maken met de omgeving Zuid-Limburg. Zo maken ze bezoekers lekker voor al het leuks dat te doen en te vinden is in het meest zuidelijke puntje van Nederland.

Een blog is daarom een belangrijk onderdeel van je content hub. Ben je zelf geen blogger? Stel een team van bloggers samen. They are born to write. Ervaren bloggers weten wat jouw doelgroep interesseert: spannende verhalen, boeiende feitjes en leerzame ervaringen. Bedenk wel wat voor content je wilt, en in welke context. Content is koning, maar zonder context slechts een arme bedelaar. Beantwoord voor jezelf eerst de volgende drie vragen, voordat je ervoor kiest om bloggers je product te laten promoten:

  1. Wat zet je allemaal op je content hub?
  2. Voor wie is de content bedoeld?
  3. Waarom voldoet de content aan de behoefte van jouw doelgroep?
Social influencers

Bloggers staan ook wel bekend als social influencers. Social… wat? Dat zijn personen die een (positief) effect hebben op je doelgroep. Ze trekken je potentiële klant over de digitale streep om je product te kopen. Een goede blogger weet de tekst zó te schrijven, dat hij de juiste doelgroepen aantrekt. Ook gebruiken zoekmachines zoals Google deze inhoud, wat uiteindelijk zorgt voor meer verkeer naar jouw website. Lees hier meer over hoe zoekmachines te werk gaan.

Hub hub, aan de slag!

Je weet nu wat meer over content hubs en hoe je bloggers in jouw voordeel kan gebruiken. Content hub marketing is succesvol als je regelmatig blijft posten, met afwisselende content. Communiceer daarom tijdig met je bloggers over de thema’s en wanneer je weer een nieuw blog wilt plaatsen. Zoek je meer inspiratie of wil je direct met een blogger aan de slag? Kom langs bij de dames van Lettergeniek, we helpen je graag verder.

Vergelijkbare berichten

Geef een reactie